Συμπλήρωσε το

Η δράση ενός ελληνικού καφέ πριν την άσκηση

#mazimetinxristina #sportmanagementgreece


Όλο και πιο πολλοί άνθρωποι σήμερα αρχίζουν να ασχολούνται ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά με τον αθλητισμό, ενώ γίνονται όλο και περισσότερες αθλητικές εκδηλώσεις, όπως μαραθώνιοι. Μέσα σε αυτό το «αθλητικό» πνεύμα της κοινωνίας, η αναζήτηση ενός ροφήματος, που δίνει ενέργεια και αντοχή φαντάζει άκρως δελεαστική. Ο παραδοσιακός ελληνικός καφές είναι ένα αγαπημένο ρόφημα, που μας προσφέρει απολαυστικές στιγμές, πολύτιμα αντιοξειδωτικά, όπως επίσης και καφεΐνη, μια ουσία γνωστή για τις εργογόνες δράσεις της στην άσκηση.
Η καφεΐνη απορροφάται άμεσα από το γαστρεντερικό σωλήνα, ενώ η δράση της κορυφώνεται 30-45 λεπτά την κατανάλωσή της. Πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση καφεΐνης πριν ή κατά την διάρκεια της άσκησης βοηθά στην εξοικονόμηση γλυκογόνου, των αποθηκών γλυκόζης του σώματός μας, κινητοποιώντας εντονότερα την καύση λιπαρών οξέων, ειδικά σε προπονημένα άτομα. Αυτή η δράση είναι σημαντική, γιατί η γλυκόζη είναι το πρώτο καύσιμο του οργανισμού μας και η εξάντλησή των αποθεμάτων της οδηγεί σε εμφάνιση κόπωσης. Επιπλέον, η καφεΐνη βελτιώνει την συναρμογή και την ικανότητα των μυών για παραγωγή έργου βελτιώνοντας την κίνηση. Επίσης, διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, μειώνοντας την αίσθηση της κούρασης κατά την διάρκεια της άσκησης, αλλά και τους μυϊκούς πόνους που συχνά την ακολουθούν. Η δράση αυτή είναι σημαντική τόσο για τα αθλήματα αντοχής, αλλά και για όσους θέλουν να ασκούνται στην καθημερινότητα για βελτίωση της σύνθεσης του σώματος ή τον έλεγχο βάρους, βοηθώντας να αθληθούν σε υψηλή ένταση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, χωρίς να εμφανίσουν έντονη κόπωση.
Παραδοσιακά η πρόσληψη καφεΐνης γινόταν 1 ώρα πριν την έναρξη της άσκησης. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες δείχνουν βελτίωση στην αθλητική απόδοση ανεξάρτητα από την στιγμή κατανάλωσης, ακόμα και κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Η θετική επίδραση της καφεΐνης στην αθλητική απόδοση φαίνεται ότι ισχύει για αερόβια και για αναερόβια αθλήματα, ενώ παρατηρείται ακόμα και σε χαμηλότερες δόσεις καφεΐνης, της τάξης των 1,0-2,0 mg/kg. Επομένως, δεν φαίνεται να υπάρχει δοσοεξαρτώμενη σχέση ανάμεσα στην πρόσληψη καφεΐνης και την αθλητική απόδοση.
Συνεπώς, η κατανάλωση 2-3 φλιτζανάκια ελληνικού καφέ ή ενός διπλού ελληνικού καφέ με 140mg καφεΐνης ένα άτομο 70kg πριν από την άσκηση, πχ στο πρωινό πριν την πρωινή προπόνηση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο αποδοτική προπόνηση, καύση περισσότερων θερμίδων και στην γρηγορότερη απώλεια βάρους. Μάλιστα, σε αντίθεση με ενεργειακά ποτά με καφεΐνη, ο σκέτος ελληνικός καφές έχει σχεδόν μηδενικές θερμίδες και πίνεται ευχάριστα σκέτος, ενώ υπερτερεί έναντι των άλλων τύπων καφέ, όντας πλούσιος σε αντιοξειδωτικά που μας προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παράγονται κατά την διάρκεια της άσκησης.
Βιβλιογραφία:
Anselme, F., Collomp, K., Mercier, B., Ahma didi, S., & Prefaut, C. (1992). Caffeine increases maximal anaerobic power and blood lactate concentration. European Journal of Applied Physiology, 65, 188-191.
Costill, D.L., Dalsky, G.P., & Fink, W.J. (1978). Effects of caffeine ingestion on metabolism and exercise performance. Medicine and Science in Sports, 10, 155-158
Pesta DH, Angadi SS, Burtscher M, Roberts CK1. The effects of caffeine, nicotine, ethanol, and tetrahydrocannabinol on exercise performance. Nutr Metab (Lond). 2013 Dec 13;10(1):71. doi: 10.1186/1743-7075-10-71.
Rachael C. Gliottoni, John R. Meyers, Sigurbjörn Á. Arngrímsson, Steven P. Broglio, Robert W. Motl Effect of Caffeine on Quadriceps Muscle Pain during Acute Cycling Exercise in Low versus High Caffeine ConsumersAPR 2009 INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORT NUTRITION AND EXERCISE METABOLISM


 Πηγή:http://www.diatrofi.gr/
Share on Google Plus

Επικοινωνήστε μαζί μας... Sport Management Greece

στη διεύθυνση: sportmanagementsm@hotmail.com
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε μας το μήνυμα σας εδώ!!